De kans bestaat ook dat er meerdere mensen binnen het bedrijf met je huisstijl aan de slag gaan. Dat maakt het belangrijk om duidelijke richtlijnen uit te werken zodat je branding op een consistente manier wordt gebruikt.
Tijdens de training leer je welke elementen in een huisstijl handboek zitten en hoe je zo’n gids structureel opbouwt. We bekijken samen voorbeelden van andere handboeken, wat is er goed aan en wat minder? Daarna maken we een checklist om zelf mee aan de slag te gaan.
Tenslotte bekijken we hoe je beter communiceert over je huisstijlgids en welke richtlijnen je zeker dient door te geven als anderen hiervan gebruik maken.
Na deze training:
- Heb je voorbeelden gezien van bestaande huisstijlhandboeken
- Weet je welke elementen er in een huisstijlhandboek zitten
- Ken je de do’s and don’ts van een huisstijlhandboek
- Ken je de structurele opbouw van een huisstijlhandboek
- Ben je in het bezit van een checklist voor de opbouw
- Heb je een basis gelegd voor je eigen huisstijlhandboek met essentiële elementen (kleurthema's, fonts, ...)